Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Announcements
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 No. 26 (2022): Novas tecnologias e ensino de história
Vol. 14 No. 26 (2022): Novas tecnologias e ensino de história
Published:
2022-06-25
Apresentação
Ensino de História e novas tecnologias
Ana Amélia Rodrigues de Oliveira
3-6
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
A digital repository to teach and learn History
BaObAH as a place of formation
Sonia Maria de Almeida Ignatiuk Wanderley, Vanessa Spinosa
7-18
PDF (Português (Brasil))
Digital domain as a competence
History Teaching and the Base Nacional Comum Curricular (BNCC)
Aline Vanessa Locastre, Arnaldo Martin Szlachta Junior
19-36
PDF (Português (Brasil))
“Nazism left-wing” anda Fake History
Facebook to Netflix, an analysis of streamings for education in post-truth times
Alexandre Freitas Campos, Sonia Maria de Almeida Ignatiuk Wanderley
37-57
PDF (Português (Brasil))
Digital imperialism
the representation and simulation of the American peoples and of colonization in Sid Meier’s Civilization VI
Diego Ferreira Rands
58-72
PDF (Português (Brasil))
Youtube in history teaching
reflections on a research experience
Ana Amélia Rodrigues de Oliveira
73-92
PDF (Português (Brasil))
Artigos - Tema Livre
História social da pobreza no Cariri na segunda metade do século XIX
Antônia Marciana Silva Holanda
93-105
PDF (Português (Brasil))
Cinema as a sign of progress
the cinematographic activity and its modernizing effect in Cajazeiras-PB (1905-1945)
José Antônio da Silva Neto, Viviane Gomes de Ceballos
106-122
PDF (Português (Brasil))
“Eu me reconheço aqui...”
um estudo acerca da mudança da importância dada pelas crianças do bairro Dom Expedito, Sobral-CE, em diferentes épocas do ano.
Francisco de Sousa Furtado
123-132
PDF (Português (Brasil))
Likes, dislikes and views: reflections on languages and narratives of virtual media for historical research
Ygor Pires Monteiro
133-149
PDF (Português (Brasil))
The disease as a punishment and the sick person as the culprit
medical discourse and the construction of guilt in trachomatous patients in Ceará (1928-1940)
Pablo Victor Santiago Lima
150-161
PDF (Português (Brasil))
For FOR a Local History
a debate between theory and practice in teacher education in History-Fafidam / UECE (2010-2020)
Luciana Meire Gomes Reges
162-178
PDF (Português (Brasil))
Entrevistas
Interview with Marcella Albaine Farias da Costa
Ana Amélia Rodrigues de Oliveira, Marcella Albaine Farias da Costa
179-189
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians