Digital domain as a competence
History Teaching and the Base Nacional Comum Curricular (BNCC)
Keywords:
History Teaching, Digital Information and Communication Technologies, National Common Curriculum Base, Digital CultureAbstract
This article aims to articulate History Teaching to aspects of Digital Culture and to understand how such perspective is presented in the general competencies of the Common National Curricular Base (BNCC). Through a bibliographic and documental research, we aim to base a discussion on the insertion of these terms in the BNCC. We seek to highlight the curricular possibilities that the use of digital technologies can have as allies for the teacher/researcher of History, highlighting a classroom as a place of production of school historical knowledge, fostering a significant historical learning for students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
No caso de inserção de imagens, a responsabilidade pelos trâmites relativos aos direitos de reprodução será exclusivamente dos autores.
Declaro ser autor (a), ou licenciado(a), ou cessionário (a) ou possuo autorização prévia e expressa dos autor(a) expressa, seja por instrumento oneroso ou gratuito, com finalidade de utilização e reprodução das imagens constantes em minha obra que será publicada na Revista Historiar, ISSN 2176-3267, no âmbito do Portal de Periódicos da UVA.
No caso de não existência de permissão prévia de utilização de obras de terceiros ou hipótese de limitação dos Direitos Autorais - Art. 46 da Lei brasileira de Direitos Autorais - o declarante, ciente do teor dos artigos 24 e 29 do referido diploma normativo, assume toda a responsabilidade por eventual violação de Direitos Autorais.