“Nazism left-wing” anda Fake History

Facebook to Netflix, an analysis of streamings for education in post-truth times

Authors

  • Alexandre Freitas Campos
  • Sonia Maria de Almeida Ignatiuk Wanderley Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Keywords:

Nazism, Netflix, Left-wing and right- wing, Fake history, Audiovisual

Abstract

This research makes use of audiovisual, from social media to Netflix to discourse about post-truth in the public history context and history teaching. From a video uploaded by the German Embassy in Brazil and the Consulate General of Germany in Recife, in which brazilians claimed that “Nazism is left-wing” aims to explore how the concepts “left” and “right” are used in documentaries that approach nazism to explain this political doctrine.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sonia Maria de Almeida Ignatiuk Wanderley, Universidade do Estado do Rio de Janeiro

Possui graduação em Historia pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (1983), graduação em Comunicação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1979), mestrado em História pela Universidade Federal Fluminense (1995) e doutorado em História pela Universidade Federal Fluminense (2005). Atualmente é professora associada da Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Tem experiência na área de História, com ênfase em História do Brasil República, atuando principalmente nos seguintes temas: ensino de história, didática da história, história pública, história social da Tv no Brasil.

Published

2022-04-14

How to Cite

CAMPOS, A. F.; WANDERLEY, S. M. de A. I. “Nazism left-wing” anda Fake History: Facebook to Netflix, an analysis of streamings for education in post-truth times. Revista Historiar, [S. l.], v. 14, n. 26, p. 37–57, 2022. Disponível em: //historiar.uvanet.br/index.php/1/article/view/428. Acesso em: 3 jul. 2024.