CONCEPTS OF TEACHING, LEARNING AND ANTI-RACIST EDUCATION:
What is place of speech?
Keywords:
Teaching of History, Place of Speech, ClassroomAbstract
In this article, I present important theoretical references and the approach to the theme “place of speech” in two public schools and how to work with students in Basic Education on this relevant theme for the teaching-learning process and which corroborate for an effective weapon in the fight against prejudices and racism that perpetuate in school spaces.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 José Luiz Xavier Filho

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
No caso de inserção de imagens, a responsabilidade pelos trâmites relativos aos direitos de reprodução será exclusivamente dos autores.
Declaro ser autor (a), ou licenciado(a), ou cessionário (a) ou possuo autorização prévia e expressa dos autor(a) expressa, seja por instrumento oneroso ou gratuito, com finalidade de utilização e reprodução das imagens constantes em minha obra que será publicada na Revista Historiar, ISSN 2176-3267, no âmbito do Portal de Periódicos da UVA.
No caso de não existência de permissão prévia de utilização de obras de terceiros ou hipótese de limitação dos Direitos Autorais - Art. 46 da Lei brasileira de Direitos Autorais - o declarante, ciente do teor dos artigos 24 e 29 do referido diploma normativo, assume toda a responsabilidade por eventual violação de Direitos Autorais.