Teacher training experiences

possible dialogues in didactics, methodology and internship in History Teaching (2015-2019)

Authors

  • Cintya Chaves
  • Elisgardênia de Oliveira Chaves

Abstract

This study discusses experiences and interactions carried out in the Curricular Units of Teaching in History, in the History graduation course at the Ceará State University, campus of Limoeiro do Norte

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Cintya Chaves

Graduada em História pela Faculdade de Filosofia Dom Aureliano Matos/ FAFIDAM-UECE, Limoeiro do Norte. Ex- Bolsista do Programa de Educação Tutorial - PET. Especialista em História e Cultura Afro- Brasileira pela Faculdade de Selvíria - Limoeiro do Norte. Atualmente, mestranda em História e Culturas pelo Programa de Pós- Graduação da Universiadade Estadual do Ceará, integrando a linha de pesquisa, Memória, Oralidade e Cultura Escrita com o estudo: Elites Políticas Limoeirenses: Estratégias e Discursos para os novos Espaços e Poder( 1934-1972), sob a orientação do Dr. William James Mello. Bolsista CAPES.

Published

2020-06-26

How to Cite

CHAVES, C.; CHAVES, E. de O. Teacher training experiences: possible dialogues in didactics, methodology and internship in History Teaching (2015-2019). Revista Historiar, [S. l.], v. 12, n. 22, p. 58–75, 2020. Disponível em: //historiar.uvanet.br/index.php/1/article/view/341. Acesso em: 3 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos - Tema Livre